BMW reparatie De Lier

Deskundig & betaalbaar

Reparatie BMW nodig?

Zoekt u autobedrijf voor een een reparatie voor uw BMW in regio De Lier? Automaan is hét adres voor BMW reparaties. Met dealerkwaliteit, persoonlijke aandacht, scherpe tarieven én deskundig uitgevoerde BMW reparaties.
work in process

Veel voorkomende BMW reparaties

Klacht:

  • Ratelend geluid van de motor
  • Onregelmatig stationair lopen
  • Foutcodes in het motormanagement
  • Minder vermogen door verkeerde timing van de distributieketting

Oorzaak:

De distributieketting rekt uit en de kettingspanner kan het langer worden van de ketting onvoldoende opvangen. Als gevolg hiervan verloopt de nokkenas timing van de motor. Resultaat hiervan is het onregelmatig lopen van de motor en foutcodes worden in het motormanagement weggeschreven. Rekt de distributieketting verder op kan de kettingspanner het niet meer opvangen. Uiteindelijk springt de distributieketting een tand over met als gevolg zeer grote motorschade. Vaak is zelfs een complete motorwissel de enige oplossing met alle bijbehorende kosten. Een alternatief is dat door de speling van de distributieketting deze uiteindelijk kapot zal gaan.

Het tijdig vervangen van de distributieketting in combinatie met het plaatsen van een nieuwe gemodificeerde kettingspanner is vele malen voordeliger dan het plaatsen van een compleet nieuwe motor.

Als specialist in BMW kunnen wij snel en op correcte manier de distributieketting en kettingspanner vervangen zodat u weer vele kilometers met uw BMW kunt afleggen.

Kenmerken:

  • Hoog geluid voorzijde van de motor.
  • Geluid gelijk aan een defecte turbo.
  • Geen storingslampjes.
  • In het motormanagement geen foutcodes.

Oorzaak:
Door overmatige slijtage van de aandrijfketting van de oliepomp ontstaat een geluid dat lijkt op het geluid van een defecte turbo. Met het toerental verandert ook het geluid.

Als de aandrijfketting van de oliepomp niet tijdig wordt vervangen kan deze breken, wat de oliedoorvoer van de motor onderbreekt.

De resultaten spreken voor zich. En als dat nog niet voldoende is, de gebroken aandrijfketting kan tussen de distributieketting komen en een breuk daarvan veroorzaken. Breekt de distributieketting dan raken de zuigers de kleppen met grote motorschade tot gevolg. Zo groot zelfs dat alleen het plaatsen van een andere motor de enige oplossing is.

Met een modificatie van de aandrijfketting worden deze problemen voorkomen. Zodra u een dergelijk geluid hoort, is het verstandig actie te ondernemen.

Bij de benodigde reparatie vervangen wij de ketting en bijbehorende tandwielen. Bij deze reparatie is het nodig dat de distributieketting wordt gedemonteerd. Deze vervangen wij dan ook direct. Met het vervangen van de oliepompaandrijfketting én de distributieketting zijn de meest kwetsbare onderdelen van de motor aangepakt.

Kenmerken:

  • Inhouden van de motor i.c.m. knipperend ASC of DSC indicator.
  • Inhouden van de motor bij uitschakeling ASC/DSC.
  • Storingscodes zijn niet altijd aanwezig.
  • Continue brandende ABS storingslampje indicator indien het probleem zich langere tijd voordoet.
  • Geen APK goedkeur mogelijk als gevolg van brandende ABS indicator.

Oorzaak:
Als gevolg van roestvorming op de aandrijfas ter plaatse van de ABS-ring zet deze uit. Dit zorgt voor storingen in zowel het ABS, ASC én DSC-systeem. De ASC of DSC-indicator aan de motor gaat inhouden. Wat er aan de hand is, is dat door het uitzetten van de ABS-ring het ABS verkeerde data krijgt waardoor het lijkt alsof 1 of meerdere wielen doorslippen. Het ABS systeem grijpt in door het afremmen van één van de wielen of door het afsluiten van de gasklep.
Een foutcode zal niet worden opgeslagen, immers het ABS systeem werkt naar behoren. Echter is de data waarmee het nu moet werken onjuist.

De oplossing is het vervangen van de ABS ring op de aandrijfas.

Kenmerken:

  • Uitlaatgassen ruikt in het interieur
  • Rond de turbo is roetafzetting aanwezig
  • APK afkeur door niet afgesloten uitlaatsysteem

Oorzaak:
De op sommige motoren toegepaste roestvrijstalen uitlaatspruitstukken hebben een hogere kans op scheuren dan gietijzeren.

Gevolgen van het niet repareren van het spruitstuk kunnen zijn:

  • Uitlaatgassen komen in het interieur van de auto. Dit is een gezondheidsrisico.
  • Verlies van vermogen
  • Storingsmeldingen in het emissiesysteem
  • Geen goedkeuring APK mogelijk

De oplossing is het vervangen van het roestvrijstalen spruitstuk door een sterker gietijzeren exemplaar.

Kenmerken:

  • Een ratelend motorgeluid.
  • Slecht stationair lopen van de motor
  • Foutcodes te vinden in het motormanagementsysteem

Oorzaak:
Het ratelen van de distributieketting wordt zeer vaak veroorzaakt door het oprekken van de distributieketting. De kettingspanner heeft op zeker moment niet meer de mogelijkheid voldoende spanning op de ketting te houden, met ratelen van de distributieketting tot gevolg. Oorzaken van het oprekken van de distributieriem zijn divers:

  • Gebruikte materialen van de distributieketting
  • Onvoldoende smering door hoge onderhoudsintervallen
  • Gebruik verkeerde olie
  • Een vervuilde motor door zeer veel korte ritten

Gevolgen van het niet tijdig repareren:
De distributieketting zal uiteindelijk breken als de kettingspanner de distributieketting niet meer op spanning kan houden. De gevolgen van het breken van de distributieketting zijn groot: de motor kan in de meeste gevallen worden afgeschreven en vervanging door een nieuwe- of revisiemotor is noodzakelijk.

  • Lager motorvermogen
  • Hoger brandstofverbruik
  • Roetfilter indicator aan
  • Storingen in het motormanagementsysteem

 

Oorzaak: Het roetfilter kan na verloop van tijd verstopt raken. Vaak veroorzaakt door de leeftijd van het roetfilter of ten gevolge van andere onderdelen die het regeneratieproces (schoonmaakproces) óf stopzetten óf zelfs helemaal niet in gang zetten. Regenereren zorgt ervoor dat het roetfilter schoon blijft en niet blijvend vervuild is. Als er niet aan de voorwaarden voor regeneratie wordt voldaan, zoals een koelwatertemperatuur van minimaal 75° C of te oude olie, dan vervuild het roetfilter. De koelwatertemperatuur is voor u als BMW-rijder lastig te controleren, omdat een meter meestal ontbreekt. Gevolgen van het niet tijdig repareren zijn:

  • Schade aan de turbo als gevolg van een te hoge tegendruk
  • Hoge kosten als uiteindelijk het roetfilter vervangen moet worden.
  • Afkeur bij APK
DSR

Onderhoud door Automaan komt in de Digitale Service Registratie van BMW of MINI.

Hoog olieverbruik

Last van een hoog olieverbruik? Wij hebben de oplossing.

Hybride onderhoud

Met alle kennis en apparatuur voor onderhoud hybride BMW's en MINI's.

BMW Reparatie

Zoekt u een reparatie voor uw BMW? Automaan is hét adres voor BMW reparaties.

Waarom kiezen voor Automaan

Waarom BMW rijders in De Lier voor Automaan kiezen.

Met liefde voor het merk en jarenlange ervaring vinden wij altijd de beste oplossing voor het onderhoud of repratie van uw BMW.
Specialisatie in BMW

Wij zijn een gespecialiseerd autobedrijf dat zich richt op BMW onderhoud

Deskundig op oplossingsgericht

Met onze ervaring en werkwijze vinden we de beste oplossingen.

Betaalbare tarieven

We zijn niet goedkoop, wel is ons werkplaatstarief zeer concurrerend.

BMW Experts

Onze technici en serviceadviseurs zijn stuk voor stuks BMW experts én liefhebbers.

Snel en gemakkelijk bereikbaar vanuit De Lier.

Automaan is gevestigd in Pijnacker, gemakkelijk bereikbaar vanuit De Lier.
Maak afspraak

Afspraak maken

Onze klanten zijn belangrijk. Neem contact op als u met vragen zit.

Telefonisch

Gallerij